Wim Boluijt

Wim Boluijt is docent bij de Academie voor Sociale Studies (ASB) van Avans Hogeschool in Breda. Hij geeft onder andere lessen psychiatrie en psychopathologie. Ook begeleidt hij studenten en verzorgt hij mede de minor GGZ-agoog. Wim is lid van de onderwijscommissie van ASB. Momenteel is hij bezig met de implementatie van het vernieuwde curriculum voor de opleiding Social Work.

Studie

Wim studeerde Filosofie aan Tilburg University. Na de pre-master vervolgde hij zijn opleiding met Algemene Cultuurwetenschappen aan de Open Universiteit.

Wim is bijna 18 jaar werkzaam geweest in de geestelijke gezondheidszorg, onder andere als leidinggevende op een PAAZ, een psychiatrische afdeling van een ziekenhuis. Daarnaast is hij al 20 jaar docent bij ASB.

Expertise

Zijn kennis van en ervaring met het sociale werk zet Wim graag in voor het lectoraat Zorg rond het Levenseinde. Hij houdt zich vooral bezig met ethiek, vragen stellen, zingeving, samenwerken, begeleiden en analyseren.

Onderzoek

Wim onderzoekt momenteel het spreken over de dood binnen Avans en het sterven van tbs-gestelden in een long-stay-kliniek.