Rutger van Eijken

Rutger van Eijken is kenniskringlid bij de lectoraten Zorg rond het Levenseinde en Veiligheid.

Rutger van Eijken is 39 jaar. Hij studeerde journalistiek en filosofie en werkte daarna ruim zeven jaar bij de SMO in Eindhoven. Hij is gefascineerd door het leven en kijkt dat stiekem overal af omdat hij zoekt naar wat het leven nu eigenlijk is en hoe het geleefd zou moeten worden. Inmiddels neemt hij studenten mee in die zoektocht als docent Sociale Studies bij Avans in Breda.

Voor de burgermaatschappij hebben dak- en thuislozen vaak onvoorstelbare levens. Mensen kijken ervan weg, de gemeente stelt soms vreemde eisen en hulpverleners worstelen hoe ze met dit alles om moeten gaan. Rutger van Eijken, docent en onderzoeker van Avans Hogeschool, wil hier samen met studenten verandering in brengen door verhalen van die onvoorstelbare levens te verzamelen in een boek. Zo wil hij meer begrip kweken en tips geven aan (nieuwe) hulpverleners.